Even voorstellen …

Jac Reijnders (’61) heeft inmiddels een uitgebreide loopbaan (ruim 30 jaar!) in de reclame- en communicatiebranche achter de rug. Zowel als grafisch ontwerper / artdirector als studiomanager bij diverse reclame- en designbureau’s. Destijds vanuit een loondienst situatie overgestapt als mede-eigenaar naar PSD Reclame- adviesbureau waar hij 3,5 jaar als creatief actief was. Daarna aan de slag als studiomanager bij een groot reclamebureau waar hij alle creatieven aanstuurde en reclamecampagnes in goede banen leid. Na verloop van tijd begon het ondernemersbloed weer te kriebelen. Sinds 2007 is Jac de eigenaar van GREAT iD | Identity Design, een creatief bureau met als core business (Identity) Design & Marketingcommunicatie. Heeft opleidingen gevolgd als reclametekenaar, grafisch ontwerper, artdirector, webdesigner, marketing, communicatie, copywriting en interaction designer. Als grafisch specialist en marketingcommunicatie adviseur van GREAT iD houd Jac zich voornamelijk bezig met conceptontwikkeling, merkstrategie, vormgeving (offline en online) en management van alle projecten binnen GREAT iD | Identity Design.

De afwisseling is enorm in dit werk en dat trekt me. Hier kan ik mijn creativiteit echt helemaal in kwijt. De ene keer werk ik als designer, de andere keer als (marketing)communicatie-adviseur en dan weer als projectmanager. Klanten zien me dan ook als een creatieve duizendpoot. Ze vinden me enthousiast en zien dat ik passievol mijn vak beoefen. Dat klopt ook omdat heel veel onderwerpen en mensen me interesseren. Ik kan me nog steeds enorm opwinden als ik zie dat de branding en (marketing)communicatie bij veel bedrijven en instellingen beter kan. Vaak kunnen er met kleine inspanningen grote effecten bereikt worden. Maar eerst wil ik van een klant weten waar hij tegen aan loopt. Vervolgens praten en luisteren we en dringen we door tot de essentie van het communicatie vraagstuk. Waar loopt je bedrijf of instelling tegenaan? Wat is de reden daarvan? Wat moet er anders? Daarna volgt de oplossing, de missie, de visie en de strategie. Samen met de klant een goed resultaat neerzetten, dan voel ik me in optima forma.